B.Amsterdam en PostNL kondigen partnership aan

PostNL opent per september Innovation Studio in pand B.Amsterdam

Amsterdam, 4 juni 2015 – Incubator B.Amsterdam en PostNL kondigen vandaag een partnership aan tijdens een event van de Amsterdam Economic Board. Er wordt op dit moment gebouwd aan een Innovation Studio van PostNL in het gebouw van B.. Hiermee wordt een brug geslagen tussen de Nederlandse start up scene en PostNL.

600 m2 op de eerste verdieping van B.Amsterdam. Zoveel ruimte wordt er vanaf september, wanneer de verbouwing voltooid is, in gebruik genomen door PostNL. PostNL geeft haar ambitie om te innoveren en samenwerkingen aan te gaan met ondernemers hiermee een fysieke plek. In de studio opent bijvoorbeeld een e-commerce desk. Hier kunnen e-commerce start ups en bedrijven in contact komen met PostNL. Samen kan zo gewerkt worden aan oplossingen voor de uitdagingen waar e-commerce bedrijven dagelijks tegenaan lopen.

Ook zijn er in de PostNL Innovation Studio vanaf september een behoorlijk aantal flexdesks te vinden waar start ups gebruik van kunnen maken. Maar ook interne units, zoals Marvia, krijgen in de studio een plek. Alles om een ruimte te creëren waar start ups gebruik kunnen maken van de expertise van PostNL en waar zij kunnen innoveren en experimenteren. Yme Pasma, CEO PostNL Pakketten Benelux, over het partnership: “Het feit dat we al een sorteercentrum hebben op het terrein en de explosieve groei van het concept van B.Amsterdam, maakte het voor ons een no-brainer om een samenwerking aan te gaan. Iedereen weet dat e-commerce een enorm thema is en op deze manier spelen we daar op in.” B.Amsterdam is al langer een centrum voor start ups en ondernemers. Zo huist onder andere ondernemersschool Team Academy in het pand en zal B.resident Startupbootcamp binnenkort starten met een e-commerce accelerator. Op dit moment hebben zij een Smart City & Living-programma lopen. De Innovation Studio van PostNL opent in september haar deuren.

Over B.Amsterdam
B.Amsterdam is een incubator die zich richt op het ‘bouwen van een Stad in een Gebouw’. Alle functies en activiteiten die de binnenstad interessant maken moeten een plek krijgen binnen B.. Van sport tot horeca, van evenement tot dakpark en van wonen tot werken. Een oud en afgeschreven gebouw wordt zo gevormd tot het gebouw van de toekomst: een dynamische plek die ruimte biedt aan experimenten, ondernemers en creatieven.