B. Startup School Amsterdam levert eerste groep afgestudeerden af

Lovende reacties van werkgevers BSSA-alumni

Amsterdam, 11 april 2016 – Drie maanden geleden durfden 94 jongeren het aan: deel uitmaken van de eerste groep studenten aan de BSSA. Afgelopen vrijdag kreeg 98 procent van hen hun diploma uitgereikt tijdens de afstudeerceremonie. Deze vond plaats bij B. Amsterdam, het startup ecosysteem waar de studenten de afgelopen maanden fulltime studeerden.

Afgelopen najaar beloofde de BSSA hoger opgeleide werklozen de skills bij te brengen om bij een startup aan de slag te gaan. Deelnemers konden verschillende richtingen kiezen, waaronder webdesign en Growth Hacking. Die belofte lijkt de BSSA in te lossen nu de eerste alumni hun traineeship zijn gestart bij een startup, terwijl de volgende groep BSSA-ers al staat te trappelen voor hún opleiding. Met het uitreiken van de diploma’s door wethouder Kajsa Ollongren, is de cirkel rond. Een aantal maanden geleden was zij ook degene die de BSSA feestelijk opende.

Door projecten als de BSSA is Amsterdam uitgeroepen tot innovatiehoofdstad van Europa.

Kajsa Ollongren
203529 bssa%20graduationfin 60d347 large 1460360690

Enthousiaste studenten

Studenten zijn enthousiast. Michele (Web Application Development opleiding): ‘De drie maanden waren een rollercoaster. Door deze opleiding durfde ik uit mijn comfortzone te gaan. Nu vertrek ik met nieuwe skills, nieuwe vrienden en een nieuw leven.’ Kilian (Web Development opleiding) is al net zo enthousiast: ‘Ik heb geleerd hoe en waar ik technische oplossingen kan vinden. Ik heb vaardigheden ontwikkeld en mijn netwerk is enorm uitgebreid. Ik ben een gelukkig man!’.

Gelukkige werkgevers

De eerste reacties van de werkgevers waar de alumni aan de slag zijn gegaan, zijn tevens lovend. Floris van Hoogenhuyze van Barqo – een botendeelplatform – reageert: ‘We zijn erg blij met de kwaliteit en het enthousiasme van onze trainee.’

Onze trainee is een van de meest onafhankelijke, proactieve en creatieve personen waar ik mee heb gewerkt. Na een minimale uitleg over ons project had hij nog dezelfde dag drie kwalitatieve en uitvoerbare ideeën voor ons.

Ines Danzinger // InnoLeaps

Content Creation

Komende maandag, op 11 april, start de volgende groep studenten met hun opleiding tot Growth Hacker, UX Designer of webdesigner. De opleidingen worden wederom verzorgd door bekende opleidingsinstituten: Hyper Island, New York Code + Design Academy, Le Wagon, The App Academy en The Talent Institute. Er is voor dit tweede programma tevens een nieuwe opleiding toegevoegd: Content Creation, verzorgd door De Upstarter. Deelnemers aan deze opleiding leren in drie maanden hoe zij waardevolle content creëren en het verhaal van een bedrijf daarmee weten te vertellen.

B. Startup School Amsterdam is een samenwerkingsverband tussen B. Amsterdam, Manpower, StartupAmsterdam en Amsterdam Economic Board.