B. Amsterdam barst uit voegen en opent tweede pand 'B.2'.

Startup verzamelpand B.2 focust op FinTech, HR Tech en IoT

Amsterdam, 18 mei 2016 – Amper twee jaar na de opening van startup-ecosysteem B. Amsterdam wordt er een volgende grote stap genomen: tweede locatie ‘B.2’ opent deze zomer haar deuren. Het nieuwe pand, dat bekend staat als kantoorgebouw Tiara, is gelegen aan het John M. Keynsplein 12-14. Tienduizend vierkante meter op nog geen vierhonderd meter verwijderd van grote broer B. Amsterdam, is langjarig aangehuurd van Deka Immobien Gmbh. B.2 richt zich op startups in drie snelgroeiende markten: FinTech, HR Tech en IoT. Daarnaast biedt B.2 plek aan corporate incubators en online filmstudio’s.

De plannen voor een tweede pand waren er al sinds de opening van B. Amsterdam aan de Johan Huizingalaan in april  2014. Het eerste pand (ca. 18.000m2) vulde zich echter veel sneller dan oprichters Guus Meulendijks, Ricardo van Loenen en Bas van Veggel hadden durven verwachten. Sinds afgelopen najaar is B.Amsterdam tot de nok toe gevuld en aanvragen voor kantoorruimte en evenementruimtes blijven binnenstromen. De oplossing is vlakbij gevonden: B.2 kan zich vestigen in het leegstaande Tiara-gebouw van Duitse vastgoedbelegger Deka Immobilien. DRS makelaars heeft de belangen in deze van Deka Immobilien vertegenwoordigd.

B.2 wordt een verlengstuk van B. Amsterdam. We leggen de focus op FinTech, HR Tech en IoT omdat dit markten zijn die enorm snel groeien, maar die we niet genoeg ruimte kunnen bieden in B. Amsterdam. Door bedrijven in deze sectoren bij elkaar te brengen, kunnen zij van elkaar leren en daardoor nog beter groeien.

Ricardo van Loenen // co-founder B. Amsterdam

FinTech, HR Tech en IoT in drie torens

De drie torens van het pand worden ieder aan één van deze markten gewijd. Ook wordt gezorgd voor evenementruimtes en wordt het atrium op de begane grond momenteel verbouwd tot ‘kloppend hart’ en verzamelplek. Alles in de herkenbare stijl van B. Amsterdam: rauw en industrieel, met oog voor hergebruik van materialen.

209045 bbmaart2016 2 9 7913aweb 6c8b32 original 1463557475

Bekende en nieuwe huurders

Zeventig procent van het pand is reeds verhuurd, aan huurders als Business Talent Networks, True Legends, Teamily en Media Distillery. Sommige bedrijven verhuizen mee vanuit B.Amsterdam. Yippie! bijvoorbeeld, de ecommerce startup die in korte tijd te groot werd voor hun kantoor in B. Amsterdam, bezet in B.2 binnenkort een volledige verdieping. Ook Eccentrade, een FinTech startup die nu bij B. Amsterdam bivakkeert, verhuist mee naar B.2.

Door onze aanwezigheid bij B. Amsterdam ontmoeten we iedere dag nieuw talent. Nu bij B.2 de focus onder andere komt te liggen op FinTech, de markt waarin wij opereren, is dat voor ons de perfecte plek om door te groeien.

Jean Witteveen // CEO Eccentrade

Verder wordt met Budget Cam samengewerkt om een online filmstudio te bouwen waar startups, bedrijven en vloggers video’s kunnen opnemen en monteren.