B. Amsterdam opent derde locatie

252466 f48web%20copy 7d343e large 1499092418

B. Amsterdam heeft de deuren geopend van alweer haar derde locatie. B.3 telt 12.000m2 en is gevestigd in het voormalige Mexx hoofdkantoor aan de A4. Met een campus van 40.000m2 en drie panden is B. Amsterdam inmiddels het grootste startup ecosysteem van Europa.

Zoals in elk B. pand ligt de focus op het versnellen van innovatie en groei van startups en corporates. In het bijzonder wordt B.3 het fysieke centrum voor corporate innovators in Nederland. Partijen als PWC en IBM krijgen hiermee toegang tot nieuw talent waarmee innovatieve oplossingen kunnen worden ontwikkeld. Ook PostNL, een bedrijf waar innovatie hoog op de agenda staat, heeft voor een innovatie studio bij B. Amsterdam gekozen. "Om groei en vernieuwing te versnellen hebben we een innovatiestudio ingericht. Op deze manier komen we in contact met nieuwe technologische ontwikkelingen, startups en internationale innovatieve bedrijven. Nieuwe ideeën worden hier snel op waarde geschat en in kleine proeftuinen verder ontwikkeld.”, aldus Eric van Westbroek, Directeur Innovatie Studio PostNL.

“De ‘kracht’ van het B. concept zit hem, volgens Guus Meulendijks, co-founder van B. Amsterdam; in de schaal, tight focus op groei van innovatie en grenzeloze ambitie. Het concept is gericht op het bouwen van een zo groot mogelijk relevant netwerk, binnen B. ecosysteem en daarbuiten. Het gaat uiteindelijk om de impact.”

Die impact wordt met de verwachte half miljoen bezoekers voor aankomend jaar, de opening van B.3 en na de zomer een eerste locatie in New York alsmaar groter en internationaal.

Meer informatie over B.CIC of B. Amsterdam online.